09 373 87 80
  • Bekijk extra vermogen
Met de fiets zes keer de Alpe d HuZes op en neer

Opgeven is geen optie voor 'Be a unic rider'

Ze trainen veel en fanatiek. Want wie de Alpe d’Huez een keer of zes wil beklimmen, die kan natuurlijk niet onvoorbereid de berg op. Tom Brinkhuis (25), zoon van directeur/eigenaar Jacques Brinkhuis van ZIPtuning in Houten, wil voor het KWF met vier vriend(inn)en geld inzamelen voor meer onderzoek naar de genezing van kanker. ‘Deze verschrikkelijke ziekte heeft zoveel impact op het leven,’ vertelt Tom. ‘Ieder gezin krijgt ermee te maken.’ Vanzelfsprekend sponsort ZIPtuning deze krachttoer met als motto ‘opgeven is geen optie’.

 

 

 

Op 2 juni 2016 gaan weer duizenden wielrenners, wandelaars en runners de Alpe d’Huez trotseren. Allemaal met hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de strijd tegen kanker. Het jaarlijkse KWF-event ‘Alpe d’HuZes’ kan niet plaatsvinden zonder de hulp van bedrijven of particulieren die een bijdrage leveren.

 


Sponsors gezocht

‘Mark Pelgrim, een goede vriend van me en waarmee ik al vele jaren sport – wielrennen, tennissen en hardlopen – attendeerde me ooit al eens op de Tour de France en de Alpe d’Huez in het bijzonder. Hij gaf toen al eens aan mee te willen doen aan de Alpe d’HuZes van het KWF. Het kwam er vooralsnog nooit van. Maar toen een vriendin, wiens moeder aan kanker is overleden, vorig jaar vroeg of wij mee wilden doen, twijfelden wij geen moment meer,’ vertelt Tom. ‘Kanker heeft zo’n enorme impact op het leven van zoveel mensen. Voor het KWF geld inzamelen en meedoen aan deze tocht is daarom iets heel moois!’

Hij houdt zelf enorm van wielrennen, zag veel foto’s van de specifieke streek en raakte dolenthousiast. Ook Tom heeft zich net als het team van vijf opgeworpen om zoveel mogelijk sponsorgeld en –bijdragen binnen te slepen. Want niet alleen moet de tocht van 13,6 kilometer naar de top enkele malen worden afgelegd, ook hopen ze veel geld in te kunnen zamelen voor het goede doel. ‘Dat vraagt om creatief nadenken,’ vertelt hij. ‘Ik benader bedrijven, scholen - want ook voorlichting daar is erg belangrijk -, denk na over hoe en waar we donatieboxen kunnen plaatsen, en waar we reclamefolders voor onze tocht kunnen neerleggen om mensen enthousiast te maken voor een donatie, et cetera.’

 

 
 
"Kanker heeft zo’n enorme impact op het leven van zoveel mensen."
 
 

 

KWF Goed doel sponsoring ziptuningBehalve dat ze zelf veel trainen en diverse toertochten van honderd tot 150 kilometer afleggen (ondermeer in België, om ook al iets van ‘bergen’ te kunnen trotseren), willen ze ook ‘digitaal toerfietsen’. ‘Er bestaat een zogenoemd Tacx systeem waarmee u op een rollerbank en met een vidiwall ervoor een toertocht kunt ‘fietsen’. Virtueel, maar ook fysiek omdat u op de rollerbank echt de kilometers op uw fiets moet afleggen. Ik ben bezig geweest om ervoor te zorgen dat we de Alpe d'Huez digitaal kunnen beklimmen bij ZIPtuning. Vanzelfsprekend moet deze dag, op zaterdag 14 mei in Houten, naast training, ook een extra financiële bijdrage aan het hele avontuur leveren. ‘Al het opgebrachte sponsorgeld zal ten goede komen aan het KWF,’ verzekert Tom. ‘Onze reis en uitrusting betalen we zelf, of wordt bijeengebracht door sponsoring in natura, zo stelt ZIPtuning zijn Renault Trafic beschikbaar.’ Deze bestickerde bedrijfswagen wordt gebruikt om het team en hun benodigdheden van en naar Frankrijk te brengen. Daarnaast heeft ook het voltallige personeel van ZIPtuning een sponsorbijdrage geleverd.

 


 

 

Zware beproeving

Uiteindelijk draait alles om de beklimming van de Alpe d’Huez, een etappe uit de Tour de France waar Nederlanders vaak de boventoon voerden. Een etappe van maar liefst 13,6 kilometer; een tocht met 21 bochten, diverse steile hellingen (van 9 tot 11%), heen en terug. En als het aan Tom en zijn sportmaat Mark ligt, dan leggen zij deze afstand maar liefst zes keer af. Dat is zesmaal tweemaal 13,6 kilometer. Een zware tocht, maar volgens Tom eentje met een duidelijke symboliek voor de strijd die kankerpatiënten en hun omgeving moeten doormaken. ‘Ik heb me laten vertellen dat er in iedere bocht kaarsjes geplaatst zijn die de sporters die de berg op gaan voor een familielid met kanker kunnen aansteken. Al die brandende kaarsjes langs de berg omhoog, moet een geweldig mooi gezicht zijn…’

Op de pagina van het team, bestaande uit Tom, Mark, Wijnand, Willie en Monique (wiens moeder overleed aan kanker en tevens de initiatiefneemster van de tocht), vertelt de geïnteresseerde bezoeker onomwonden waarom ze deze tocht ondernemen: ‘Ieder lid van ons team heeft wel een persoonlijk verhaal omtrent kanker. Door aan de Alpe d'HuZes mee te doen, kunnen we fysiek zelf een strijd leveren en grenzen verleggen, alles voor het goede doel!’

Tom vertelt: ‘Wat is er nou mooier dan na een klim, de top te bereiken, vooruit te kunnen kijken en te genieten? Helaas is het leven niet alleen maar genieten, het zit vol beproevingen. Net zoals iedereen heb ik ook in mijn naaste omgeving mensen verloren aan kanker. Voor hen en alle andere die de strijd nu aangaan of aan moeten gaan ga ik deze beproeving aan. Vanaf half vijf ’s ochtends mogen we op de fiets, tot acht uur ’s avonds. Dan moeten we deze tocht zes keer hebben afgelegd.’ Of dat gaat lukken, durft hij niet te zeggen, maar wat hij wel weet is dit: ‘Opgeven is geen optie!’

Meer weten of doneren? Volg het team op hun Facebook-pagina:  www.facebook.com/beaunicrider

 

 

Team Beaunicrider

 

Digitaal de Alpe d’HuZes beklimmen

ZIPtuning ontvangt zaterdag 14 mei het vijfkoppige team met onder andere Tom Brinkhuis, zoon van ZIPtuning-directeur/eigenaar Jacques Brinkhuis, tevens sponsor van de vijf wielrenners. ‘We gaan dan virtueel de Alpe d’Huez beklimmen,’ vertelt Tom. Met een zogenoemd Tacx systeem zullen de fietsen op de ZIPtuning rollerbank worden geplaatst en wordt er ‘digitaal’ gefietst in Frankrijk. Een speciale vidiwall projecteert de beelden die bij de afgelegde kilometers horen.

 

 

ZIPtuning nodigt bij dezen alle relaties en klanten uit om langs te komen en het team niet alleen met gejuich, maar ook met een financiële bijdrage voor hun latere sportprestaties in Frankrijk, te belonen. ‘Al het opgebrachte sponsorgeld zal ten goede komen aan het KWF,’ verzekert Tom. Vanaf 11:00 uur is een ieder welkom aan onze vestiging in Houten (Zeilschip 18). Vanzelfsprekend zorgt ZIPtuning middels een hapje en een drankje dat het u aan niets ontbreekt. Daarnaast kunt u een rondleiding door ons pand krijgen en zullen wij u een kijkje achter de schermen geven. Neemt u dan meteen een leuke bijdrage voor het team mee, zodat zij het KWF en het kankeronderzoek nog beter kunnen steunen?!